Klas Gustafsson slutar på Tekniska verken i Linköping

02 februari 2024 13:48
Klas Gustafsson har sagt upp sig efter 25 år i koncernen. I och med uppsägningen har Tekniska verkens styrelse beslutat att tillsätta en ny tillförordnad vd till dess att tillträdande vd, Conny Udd, är på plats i vår. Ny tillförordnad vd är Michael Fahlström, idag affärsområdeschef för Värme och Kyla inom koncernen.

Klas Gustafsson lämnar också alla styrelseuppdrag inom Tekniska verken-koncernen.

– Jag har under en längre tid öppet och tydligt deklarerat att jag ska trappa ned. Den 1 februari 1999 klev jag in genom dörrarna på Mjölby-Svartådalen Energi AB (MSE) och påbörjade min anställning inom Tekniska verken-koncernen. Det kändes därför som ett rätt beslut när jag igår sa upp mig från min anställning, på dagen 25 år senare, säger Klas Gustafsson.

– I och med att Klas har valt att säga upp sig, har jag och styrelsen beslutat att tillsätta en ny tf vd, Michael Fahlström. Klas Gustafsson har viktiga och betydande kunskaper som har betytt mycket för Tekniska verken. Vi kommer framöver fortsätta nyttja hans breda och gedigna kompetens och erfarenhet, säger Maria Almesåker.

Presskontakt:
Telefon: 013-20 91 40 eller e-post: press@tekniskaverken.se