Felanmäl utebliven hämtning

Bor du i Linköping? Har din soptunna inte blivit tömt? Det kan bero på 

  • problem med hämtningen hos vår entreprenör
  • att soptunnan inte varit utställd vid tömningstillfället
  • att soptunnan eller färdvägen varit blockerad.

Du som kund har ansvar för att ställa fram din soptunna på tömningsdagen och att lägga allt avfall i väl förslutna påsar. Har vi missat att tömma din soptunna så åtgärdar vi detta kostnadsfritt efter att du har skickat in en felanmälan. Om du glömt att ställa fram din soptunna, eller att vi inte kunnat ta oss fram till den, kan du beställa extra hämtning.

Ställ ut din soptunna direkt

När du skickat in din anmälan om utebliven hämtning behöver du ställa fram soptunnan direkt. Kom ihåg att handtaget ska vara vänt utåt för att underlätta hämtningen för chauffören.

Felanmäl utebliven hämtning

Kontaktuppgifter

Samtycke av Tekniska verkens riktlinjer för integritetsskydd