Rapportera mätarställning

Du som bor i villa läser själv av din mätarställning och rapporterar in den till oss. Vi rekommenderar att du läser av din mätarställning och rapporterar in den till oss minst en gång per år. Då vet du att du betalar för rätt vattenförbrukning, eftersom din avgift är beroende av vilken mätarställning du angett.

Vattenmätaren visar hur mycket vatten du använder i fastigheten. Tekniska verken tillhandahåller vattenmätaren och det är också vi som ansvarar för flytt, byte och service av vattenmätaren. Du som fastighetsägare ansvarar för att mätaren hålls i gott skick. Är du osäker på var vattenmätaren sitter så går det bra att kontakta oss så vägleder vi dig rätt. Oftast hittar du vattenmätaren i källaren, i ett förråd eller vid en undercentral i fastigheten.

Olika sätt att rapportera mätarställning

När du läst av din vattenmätare finns det flera olika sätt att rapportera in mätarställningen:

Via Mina Sidor

  1. Klicka på "Logga in" högst upp på tekniskaverken.se och logga in med dina uppgifter.
  2. När du är inloggad, klicka igen på Mina Sidor högst upp på sidan, på samma placering där du nyss klickade på Logga in. Då kommer du in på Mina sidor.
  3. När du kommit in på Mina sidor hittar du "Registrera mätarställning", som ser ut så här: 
  4. Om du har flera mätare i listan, välj den mätare det gäller och klicka på Registrera.
  5. Fyll i mätarställningen och vilket datum du läst av mätaren. Tryck sedan på knappen Spara, så är mätarställningen registrerad.

Via e-post eller mms

Ta en tydlig bild på mätardisplayen. Var noga med att få med V-numret som sitter på en lapp i anslutning till din mätare, till exempel i locket. Om du inte kan hitta ett V-nummer, ange istället namn och adress. Skicka bilden via e-post till kundservice@tekniskaverken.se eller via mms till 0706-24 73 98.

Via avläsningskort

Fyll i det avläsningskort som vi skickar ut med jämna mellanrum och posta det till oss.