Tekniska verken får pris - Best startup collaboration

Large thumbnail
22 november 2017 12:30

Tekniska verken i Linköping har tilldelats pris för ”Best startup collaboration” för sitt engagemang i Ignite Sweden, som handlar om att koppla ihop startups och storföretag i syfte att hitta nya samarbeten.

- Det har varit en serie möten och events där vi träffat en massa startups och diskuterat olika samarbete under nästan 1,5 år. Det har varit otroligt roligt och några av dessa samtal har lett till att vi etablerat ett samarbete med startupen. Ett sådant exempel är Surfcleaner som vi nu har ett gemensamt projekt med, där fokus ligger på att utvärdera potentialen med deras ytvattenrobotar för att ta bort skräp på våra vattenreningsanläggningar, säger Erik Olsson, affärsutvecklare på Tekniska verken i Linköping.

Ignites motivering till priset är att Tekniska verken har varit ett föredöme i samarbeten med startups. Ignite anser vidare att Tekniska verkens starka engagemang visar att det går att etablera partnerskap med startups trots att det ofta är stora skillnader i storlek, ekonomi och kultur. Genom att vara öppna för ny teknik och nya samarbeten kan Tekniska verken-koncernen tillsammans med samarbetspartners befinna sig i på en internationellt ledande nivå.

Här finns mer info om ignite

Erik Olsson, affärsutveckling, Tekniska verken i Linköping, 013-30 86 47
erik.olsson@tekniskaverken.se