Årets hållbara företag prisades på Tappra Barns välgörenhetsgala

Simil Yousef Bertilsson, Purchasing Manager - Indirect Material & Services och
Bo Sivenius, Director Strategic Facility Management
08 november 2019 21:35
Tekniska verken delade ikväll 8 november ut pris till Årets hållbara företag på Tappra Barns välgörenhetsgala på Flygvapenmuseum i Linköping. Priset gick till Toyota Material Handling Manufacturing Sweden AB.

Motiveringen lyder:
"Att vara en innovativ förebild som bidrar till en hållbar samhällsutveckling ställer krav på att man både är modig och driven. Här har det cirkulära tänket fått en naturlig plats i bolaget, något som både miljön och de själva tjänar på. Med sitt hållbarhetsarbete skapar de positiv förändring i alla led, genom hela bolaget."

Tekniska verken är en av åtta Guldpartners till Tappra Barns välgörenhetsgala, och stöttar arrangemanget i kategorin Årets hållbara företag. Tanken är att lyfta lokala aktörer som visar på goda initiativ och inspirerar andra till att bygga världens mest resurseffektiva region.

- Vi på Tekniska verken i Linköping bygger världens mest resurseffektiva region. Det gör vi genom att skapa långsiktigt hållbara lösningar för ett välfungerande samhälle, med minsta möjliga belastning på miljön. Priset för Årets hållbara företag vill vi ge till någon som jobbar innovativt för en hållbar samhällsutveckling. Ett företag som inspirerar, sprider kunskap och uppmuntrar andra att vara med och bidra till den resurseffektiva regionen, och det tycker vi att Toyota Material Handling Manufacturing Sweden AB verkligen gör, säger Fredrik Remneblad, marknadsdirektör på Tekniska verken.

De nominerade i kategorin Årets hållbara företag var:
Kör Eco Trafikskola, Toyota Material Handling Manufacturing Sweden AB och Klövern AB (region Öst)

Fredrik Remneblad, marknadsdirektör, Tekniska verken i Linköping, 013-30 86 77
Fredrik.Remneblad@tekniskaverken.se