Flyttanmälan

På följande sidor kan du anmäla in- och/eller utflyttning. Har du några frågor eller funderingar finns vi på Kundservice till hands för att hjälpa dig.

Är du redan kund hos oss kan du göra din flyttanmälan via Mina Sidor, då finns dina uppgifter redan ifyllda i flyttanmälan.När du som redan är kund flyttar behöver du både avsluta ditt nuvarande abonnemang och starta ett nytt på den adress du ska flytta till.

Glöm inte att meddela oss i god tid att du ska flytta. Vi vill ha din anmälan minst en vecka före flytt.

Tänk på att elen kan vara avstängd på den adress du ska flytta till. Vi måste då ta bort plomberingen och koppla på elen. Är elen avstängd kontakta Kundservice.

När vi registrerat det nya avtalet får du en bekräftelse hemskickad.

Utflyttning

De flesta elmätare är fjärravlästa idag, men om abonnemanget omfattar vatten behöver en tid bokas för mätaravläsning.

Elen stängs av i samband med vår slutavläsning om ingen har tecknat nytt avtal.

Som kund är du betalningsansvarig tills slutavläsning gjorts och du förbinder dig att hålla mätarna tillgängliga för avläsning/avstängning.

Du kan ta med ditt elavtal när du flyttar, läs mer på Bixia.se eller kontakta Kundservice.

Inflyttning

Avgiften för att administrera ett nytt avtal är 300 kr inklusive moms.

E-faktura

E-faktura är ett smidigt betalningssätt samtidigt som det är bra för miljön. Väljer du e-faktura skickar vi ingen pappersfaktura, utan istället får du en elektronisk faktura till din internetbank. Både anmälan och betalning av fakturan sker via din internetbank.