maj 2012

En dag på kundservice

Igår var jag nästan hela dagen på Tekniska Verkens kundserviceavdelning och det var jätte roligt där!
Jag lyssnade på Nina som pratade i telefon med olika kunder. Det behövs mycket kunskap om Tekniska Verkens produkter och tjänster när man arbetar på kundservice. Tekniska Verken har totalt cirka 280 000 privat- och företags­kunder som drar nytta av el, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, avfallshantering, bredband och biogas. Det ringer många kunder med olika ärende och kundtjänstmedarbetarna gör alltid sitt bästa för att hjälpa dem.

Jag hjälpte till lite med administrativa saker, till exempel med att förbereda brev till kunder. Jag fick också veta hur det fungerar med datorsystem Lime som de använder på kundtjänstavdelningen.

Det var mycket spännande att få vara med och se hur det ser ut att arbeta på Tekniska Verkens kundservice. Jag skulle gärna arbeta på kundserviceavdelningen, det känns både lärorikt, roligt och spännande.

/Izabela

Innovation Camp 2012

Den 9 och 10 maj var väldigt roliga och intensiva dagar på Tekniska Verken. Cirka 80 gymnasieungdomar deltog i Innovation Camp där de från Tekniska Verken fick ett verkligt case som handlade om att hitta det bästa sättet att göra resurseffektivisering roligt och lustfyllt. Under 21 timmar av heta diskussioner jobbade deltagarna i 20 grupper för att komma fram till spännande lösningar på caset.

Min favoritlösning som fick andra plats handlade om att Tekniska Verken skulle leverera toalettpaper med symboler som informerar om vilka saker man får och vilka saker man inte får slänga på toaletten. Det skulle leda till att minska antalet sopor som hamnar i avloppsvatten och som sen måste hanteras av avloppsreningsverket. Den lösningen tycker jag är enkel, rolig, lätt och billigt att utföra!

Jag tror att Innovation Camp blir årets mest spännande event på Tekniska Verken. Det var jätteroligt att jag kunde vara med och hjälpa till!

/Izabela